I Kur’an-ı Kerim, Allah’ın kelamıdır. Gerek okuma esnasında gerekse diğer zamanlarda onun bu özelliği daima göz önünde bulundurulmalı, ona gereken değer verilmeli ve hayatımızı anlamlandırmamızda onun rehberliği göz ardı edilmemelidir. Kur’an’ı okumak onu anlamanın birinci adımıdır. Hayatı anlamlandırmak ta ancak onu doğru ve güzel okumak ile mümkündür. Kur’an-ı Kerim okuma (elif-be) kurs programını tamamlayan bireyin;
1. Kur’an-ı Kerim’in islam dinindeki yeri ve önemini bilmesi,
2. Kur’an-ı Kerim’in muhtevasını kavraması,
3. Kur’an-ı Kerim’i okurken peygamberimiz hz muhammed’in örnekliği bilmesi,
4. Kur’an-ı Kerim’in tarihini bilmesi,
5. Kur’an-ı Kerimi doğru ve güzel okumanın önemini kavraması,
6. Harf, ayet ve sureleri ezberlemede ilke ve yöntemleri bilmesi,
7. Kur’an-ı Kerim harfleri, kelime içindeki yazılışları ve özelliklerini kavraması,
8. Kur’an harflerinin isimleri, mahreçleri ve sıfatlarını kavraması,
9. Harfler ve özelliklerini tanıması,
10. Harfler ve isimleri seslendirmesi,
11. Harflerinin başta, ortada ve sonda yazılışlarını kavraması,
12. Harfleri mahreçleri ile seslendirmesi,
13. İnce ve kalın sesli harfleri okuması,
14. Harekeler ve okunuşlarını bilmesi,
15. Harfleri harekeler ile seslendirilmesi
16. Harf-i medler, cezm ve şedde’nin okunuşuyla ilgili kuralları kavraması,
17. Harflerin cezmli okunuşunu bilmesi,
18. Med harfleri ile harfleri uzatılarak okunuşunu kavraması,
19. Harflerin şeddeli okuması
20. Harfleri tenvinli okuması
21. Okunuşla ilgili özel durumlar bilmesi
22. Med ve çeker işaretleri, ta-yı merbuta, zamiri okuması,
23. El takısı, lafzatullah ve huruf-u mukatta’a’nın yazılışları ve okunuşlarını bilmesi,
24. Namaz sure ve dualarını yüzüne usulüne uygun şekilde okuması
25. Namazda okunan duaları ve anlamlarını bilmesi,
26. Namazda sıkça okunan sureleri ve anlamlarını bilmesi,
27. Namaz sureleri ve dualarını ezberlemesi,
28. Namaz dışında okunan dua ve tesbihatın okunuşunu ve anlamını bilmesi Amaçlanmıştır.
PROGRAMA GİRİŞ KOŞULU
1. 18 yaşını tamamlamış olmak.
2. Okur yazar olmak.
EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ
Kurs programının uygulanmasında eğitimciler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler;
1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre;
a) İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanına Öğretmen Olarak Atananlar,
b) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanına Öğretmen Olarak Atananlar,
2. Öğretmen bulunamaması durumunda bu alanlara öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,
3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelge” ile belirlenmiş olan İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları fakülte mezunları,
4. İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunu olup Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikasına sahip olanlar,
5. İlahiyat Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunları,
6. İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı ile Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Alanlarına kaynaklık eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,
7. İmam Hatip Lisesi Mezunu olup İlahiyat Ön lisans Programından mezun olanlar,
8. İmam Hatip Lisesi Mezunu olanlar,
9. Diyanet İşleri Başkanlığı’nca verilmiş Hafızlık Belgesine sahip olanlar Öğretmen /eğitimci olarak görevlendirilir
BELGELENDİRME
Kurs programını başarı ile bitirenlere kurs bitirme belgesi düzenlenir.